OBJAVLjENI NAUČNI I STRUČNI RADOVI
( Od preko 150 objavlјenih naučnih, stručnih i preglednih radova ovdje navodimo 43 naučna i stručna rada objavlјena u naučnim i stručnim časopisima i zbornicima)
- 1. Uticaj učenja putem otkrića na uspjeh i sposobnosti za učenje u nastavi, Psihologija 3-4, Beograd, 1978.
- 2. Mogućnosti razvijanja optimalne teorije instrukcije i uspješno upravlјanje procesom školskog učenja, Psihologija br. 4, 1981.
- 3. Pronalaženje novog značenja gradiva, važan činilac uspješnog učenja, Naša škola, 5-6, Sarajevo, 1978.
- 4. Sposobnosti za samokritičnost i samokontrolu i njihov uticaj na socijalnu prilagođenost, Specijalna škola, 5-6, Beograd, 1975.
- 5. Mogućnosti predviđanja školskog uspjeha učenika, Pedagogija br. 1, Beograd, 1983.
- 6. Savremene teorije učenja kao moguća osnova teorija instrukcije u nastavi, Pedagogija br. 2, Beograd, 1981.
- 7. Stvaralački oblici učenja i razvijanje istraživačkog saznajnog stila kod učenika, Pedagoška stvarnost, br. 10, 1981.
- 8. Kriterijski testovi znanja i testovi sposobnosti za učenje u funkciji individualizacije nastave, Naša škola, br. 9-10, Sarajevo, 1983.
- 9. Značajnija istraživanja metoda učenja putem otkrića u nastavi, Pedagoška stvarnost, br. 7, 1977.
- 10. Sposobnosti za učenje i kognitivni razvoj, Naša škola, br. 3-4, Sarajevo, 1979.
- 11. Permanentno učenje i razvoj sposobnosti, Opredjelјenja, 1-2/87.
- 12. Prilozi za enciklopediju vaspitanja i obrazovanja Jugoslavije.
- 13. Kako se uči bespomoćnost u školi, Naša škola, 3-4, 1998.
- 14. Mogućnosti predviđanja školskog uspjeha učenika, Pedagogija 1-2/1984.
- 15. Kriterijski testovi znanja i testovi sposobnosti za učenje u funkciji individualizacije nastave, Naša škola, br. 9-10, Sarajevo, 1983.
- 16. Savremena istraživanja u kognitivnoj psihologiji i njihov doprinos psihologiji nastave i školskog učenja, Radovi, Filozofski fakultet, Banja Luka, 1998.
- 17. Teorija višestruke inteligencije i razvijanje darovitosti i kreativnosti, Inovacije u nastavi, Beograd, 1-2, 1999.
- 18. Neke karakteristike savremenih modela podsticanja i razvijanja darovitosti i kreativnosti u nastavi, Inovacije u nastavi, br. 3, 1997.
- 19. Teorija pozitivne dezintegracije i njen značaj za bolјe razumijevanje emocionalnog razvoja, razvojnih kriza i darovitosti, Aktuelnosti, br. 2, 1997, Banjaluka.
- 20. Jedan pokušaj kritičke analize Gilfordovog modela podsticanja i razvijanja kreativnosti u nastavi, Naša škola, br. 3-4, Banjaluka, 1997.
- 21. Asinhronost razvoja darovite djece i mladih, Naša škola, br. 1-2, Banjaluka, 1997.
- 22. Lokus kontrole: unutrašnja nasuprot vanjskoj usmjerenosti, Pedagoška stvarnost, br. 7-8, Novi Sad, 1997.
- 23. Istraživanje u oblasti metakognicije i njihov značaj za razvoj efikasnih strategija učenja i sposobnosti učenja, Pedagoška stvarnost, br. 7-8, Novi Sad, 1998.
- 24. Šta znači biti: darovit-introvert-perfekcionist, Vaspitanje i obrazovanje, 2-3, Podgorica, 1998.
- 25. Neki emocionalni problemi u razvoju darovite djece, Nastava i vaspitanje, br. 3, 1998.
- 26. Naučni pristup u proučavanju i podsticanju darovitosti i kreativnosti, Aktuelnosti, Banjaluka, 1999.
- 27. Aktivno učenje i formiranje pojmova u nastavi, Pedagoška stvarnost, br. 3-4, 1999.
- 28. U povodu stogišnjice početka izrade i masovne upotrebe testova inteligencije, Radovi br. 3, Filozofski fakultet, Banjaluka, 2000.
- 29. Dvadeset prvi vijek – vijek učeće civilizacije i višestrukih sposobnosti, Zbornik radova sa naučnog skupa Filozofskog fakulteta u Banjoj Luci: Filozofsko-filološke nauke na početku XXI vijeka: Banja Luka, 2001.
- 30. Novi pogledi u proučavanju darovitosti i kreativnosti u američkoj psihologiji danas, Naučni skup o darovitosti i kreativnosti, Vršac, Zbornik, XI, Vršac, 2005.
- 31. Pozitivna psihologija: Novi pravac u psihologiji, Naučni skup: Tradicija i savremenost, knjiga 5, Tom II, Filozofski fakultet, Banja Luka, 2004.
- 32. Rođeni da stvaraju: Rde rođenja, radikalizam, darovitost i kreativnst, Časopis Radovi, Filozofski fakultet, br.10, Banja Luka
- 33. Obuka nastavnika i savremeno obrazovanje, Zbornik radova naučnog skupa sa temom: Osposoblјavanje nastavnika za nove uloge, Srpska akademija obrazovanja, Beograd 2011.
- 34. Razvijanje sposobnosti kritičkog čitanja u nastavnom procesu, Zbornik radova naučnog skupa, Srpska akademija obrazovanja 2012.
- 35. Problemi vezani za istraživački rad u nastavi, Život i škola broj 1-2, Osijek, 1974.
- 36. Izlaganje kao stvaralačka aktivnost nastavnika, Naša škola, br. 7-8, Sarajevo, 1977.
- 37. Adekvatnost koncepcije i organizacije vaspitnoobrazovnog rada u osnovnoj školi, Naša škola, br. 7-8, Sarajevo 1982.
- 38. Značaj istraživanja prof. dr Radivoja Kvaščeva o ulozi transfera u učenju i razvoju sposobnosti i osobina ličnosti, Naša škola br. 7-8, Sarajevo, 1988.
- 39. Učenje i sposobnosti za učenje, Naša škola, br. 1-2, Sarajevo, 1980.
- 40. Sposobnosti za učenje i kognitivni razvoj, Naša škola br. 3-4, Sarajevo, 1988
- 41. Cognitive Styles and Learning Strategies, Roeper Review, May 1999.
- 42. Contemporary Educational Psychology in Yugoslavia, (co-author) Contemporay Educational Psychology: En Internationalo Perspective, V 9, N3, Pittsburgh 1984.
- 43.Postupak metaanalize u proučavanju povezanosti varijabli reda rođenja, darovitosti i kreativnosti, Zbornik,Naučni skup i okrugli sto o darovitosti, Viša škola za obrazovanje vaspitača, Vršac, 2012